Het benodigde gereedschap.[/b]
Wat ring- steeksleutels.
Kolomboor met een 8,2 mm boortje.
Inbussleutel.
Poelietrekker.
Slijptol met doorslijp- afbraamschijven en een lamellenschijf.
WD 40
Gebruikte onderdelen.
Achteras vw bora of van een golf 4.
De aanpak.
Ik ben begonnen met het demonteren van de remklauwen en remschijven van de bora achteras.

Vanaf hier heb je een poelietrekker nodig. Zonder Poelietrekker krijg je de naaf echt niet van de as af.

Met een sleutel 16 draai je de 4 bouten los en je hebt het laatste stukje rem gedemonteerd.
Nu is het een kwestie van de ijzeren montage plaat los slijpen van de as.
Na het los slijpen wel de oude lasnaad weg slijpen. Ik heb dat gedaan met een afbraamschijf en een lamellenschijf.
Nu is de achteras van de caddy aan de beurt. Soms zitten dingen goed vast. Dan is kracht maal arm de oplossing. Vandaar dat ik me dopsleutel verlengd heb met een ijzeren buis.
Ook hier heb je weer de Poelietrekker nodig om de naaf los te halen van de as.
Dan draai je wederom 4 bouten los en het remgedeelte is met as en al is los.
Dan is het een kwestie van de bora remplaat monteren met rem en al. Alleen dan ben je er nog niet.
Als je goed kijkt op de foto dan zie je dat het onderste boutgaatje precies voor de ouwe flens zit.
Dat is op te lossen met een slijptol. Zo nu past de onderste bout ook. Dit moet je dus *ook aan de andere kant doen.
En het hele spulletje gemonteerd.
Wat ik nog moet doen is de 4 gaten van de flens van de bora achteras opboren naar 8,2 mm. Nu krijg je de flens niet goed vast omdat er in beide flensen schroefdraad getapt zit.
Zodra ik dat gedaan heb plaats ik het erbij.
Er wordt ook gesproken dat de astapsteunen los te verkrijgen zijn onder het volgende nummer.
6E0501465A Links
6E0501466A Rechts
Deze zijn totaal anders dan van de achteras die ik gebruik. Dus niet kopen!
De achteras is inmiddels op een paar kleine puntjes na gereed voor montage onder de caddy.

Ook dit is niet geheel zonder slag of stoot gegaan. Met het vlakken van de astapsteunen ben je er nog niet helemaal. Ook van de as heb ik nog wat weg moeten slijpen zodat de platen vlak op de as komen te
zitten. Nog even aantippen met zwarte verf en je ziet er niks meer van.

Zoals je kunt zien komt er geen licht tussen de platen door. Missie tot zover geslaagd.

Er was een stukje mee gecoat wat niet gecoat had moeten worden. Zo is het opgelost.
De handremkabels moeten er ook nog op.

De nieuwe leidingen eronder.

Voor het wiel er weer op.

Achter het wiel er weer op.

En alles eronder.

.Vragen? Vraag maar.