Compressiemeting ALH motor.
GeplaatstCOLON Wo Jul 23, 2014 10:18 pm
Hier een raar vraagje heb vandaag compressie willen meten van mijn caddy turbo is gaar denk ik raar geluid bij bepaalde toerentallen ...soort gejierp ...
Na nader onderzoek lichte speling turbo en N75 stuk hoelang weet ik niet had nu en dan noodloop .
Dus N75 vernieuwd door nieuwre type en ook alle vacumdarm ook vernieuwd .
Wilde graag weten in elke staat de motor is om een andere turbo te kopen liever iets groter natuurlijk.
Van Cilinder 1 en 2 hebben we geen compressie kunnen meten de compressiemeter kon niet vastgehouden worden in het verstuiverzitting vloog er iedere keer weer uit ....
Cilinder 3 en 4 konden we wel meten resultaat 27 en 25.5 bar wordt normaal gemeten via gloeikaars maar hadden de juiste pen niet nogthans 6 verschilllende op voorraad maar niet de juiste .
Garage zegt dat dit normaal met losse hand kan gemeten worden alleen iets meer verschil als resultaat .
Garage vindt het wel raar dat 1 en 2 de cilinder niet te meten zijn moet normaal gaan zeggen ze ,ze denken aan een probleem met de kleppen ......
Hebben wel nog een interne reiniging gedaan met product om het aangekoekt vuil op te lossen wel beetje geduld heeft wel een uurtje of 2 geduurd :(
Heeft nu de juiste stift besteld om nog eens een meting te doen maar denkt dat er een probleem zal zijn met de kop .
Dus vraagje aan de kenners hier wat jullie ervan denken he .
Na nader onderzoek lichte speling turbo en N75 stuk hoelang weet ik niet had nu en dan noodloop .
Dus N75 vernieuwd door nieuwre type en ook alle vacumdarm ook vernieuwd .
Wilde graag weten in elke staat de motor is om een andere turbo te kopen liever iets groter natuurlijk.
Van Cilinder 1 en 2 hebben we geen compressie kunnen meten de compressiemeter kon niet vastgehouden worden in het verstuiverzitting vloog er iedere keer weer uit ....
Cilinder 3 en 4 konden we wel meten resultaat 27 en 25.5 bar wordt normaal gemeten via gloeikaars maar hadden de juiste pen niet nogthans 6 verschilllende op voorraad maar niet de juiste .
Garage zegt dat dit normaal met losse hand kan gemeten worden alleen iets meer verschil als resultaat .
Garage vindt het wel raar dat 1 en 2 de cilinder niet te meten zijn moet normaal gaan zeggen ze ,ze denken aan een probleem met de kleppen ......
Hebben wel nog een interne reiniging gedaan met product om het aangekoekt vuil op te lossen wel beetje geduld heeft wel een uurtje of 2 geduurd :(
Heeft nu de juiste stift besteld om nog eens een meting te doen maar denkt dat er een probleem zal zijn met de kop .
Dus vraagje aan de kenners hier wat jullie ervan denken he .