Pagina 1 van 1

Compressiemeting ALH motor.

GeplaatstCOLON Wo Jul 23, 2014 10:18 pm
door andolou
Hier een raar vraagje heb vandaag compressie willen meten van mijn caddy turbo is gaar denk ik raar geluid bij bepaalde toerentallen ...soort gejierp ...
Na nader onderzoek lichte speling turbo en N75 stuk hoelang weet ik niet had nu en dan noodloop .
Dus N75 vernieuwd door nieuwre type en ook alle vacumdarm ook vernieuwd .
Wilde graag weten in elke staat de motor is om een andere turbo te kopen liever iets groter natuurlijk.
Van Cilinder 1 en 2 hebben we geen compressie kunnen meten de compressiemeter kon niet vastgehouden worden in het verstuiverzitting vloog er iedere keer weer uit ....
Cilinder 3 en 4 konden we wel meten resultaat 27 en 25.5 bar wordt normaal gemeten via gloeikaars maar hadden de juiste pen niet nogthans 6 verschilllende op voorraad maar niet de juiste .
Garage zegt dat dit normaal met losse hand kan gemeten worden alleen iets meer verschil als resultaat .
Garage vindt het wel raar dat 1 en 2 de cilinder niet te meten zijn moet normaal gaan zeggen ze ,ze denken aan een probleem met de kleppen ......
Hebben wel nog een interne reiniging gedaan met product om het aangekoekt vuil op te lossen wel beetje geduld heeft wel een uurtje of 2 geduurd :(
Heeft nu de juiste stift besteld om nog eens een meting te doen maar denkt dat er een probleem zal zijn met de kop .
Dus vraagje aan de kenners hier wat jullie ervan denken he .

Re: Compressiemeting ALH motor.

GeplaatstCOLON Wo Dec 10, 2014 6:08 pm
door andolou
Is ondertussen gemeten geweest met juiste verstuiverstift en motor blok is nog in hele goede staat compressie is tussen 33 en 34 bar en dit met 250000km op de teller ....
We kunnen dus veder gaan met de ombouw naar meer koppel en pk's :wink:

Re: Compressiemeting ALH motor.

GeplaatstCOLON Do Dec 11, 2014 5:59 pm
door Ediejo
Turbo kan gaar zijn. Zoals je zelf al zegt. Compressie is goed. Maar hou er rekening mee dat je wat aan je kopbouten moet gaan doen als je meer dan 200 pk eruit wil gaan halen. Boven de 204 Pk werd bij mij de kop gelift.

Re: Compressiemeting ALH motor.

GeplaatstCOLON Do Dec 11, 2014 6:40 pm
door andolou
Ed zowiezo gaat er een nieuw pakking tussen dus ook andere kopbouten he ,ja turbo begint serieus van zich te laten horen ...
Heb al een andere liggen maar denk dat ik hem eerst zal laten reviseren wel met een hot forged aciale 360° lager erin die hebben betere koeling .
Andere pomp ligt hier ook al op de schap 11MM plunjer origineel ..,ander inlaatraject ,we zijn er nog niet hoor
We zijn op weg ,denk niet dat ik veel verder zal gaan dan die 200 gelijk je zegt ed wil gewoon veel NW .

Re: Compressiemeting ALH motor.

GeplaatstCOLON Do Dec 11, 2014 10:09 pm
door ewcaddymk1
neem dan a.u.b. geen gewone kopbouten maar kijk eerst eens naar de specs. van Ed :whistle:

Re: Compressiemeting ALH motor.

GeplaatstCOLON Vr Dec 12, 2014 1:15 am
door andolou
Nee hoor zullen ingekorte ARL worden of ARP bouten :wink: ,moet nog veel leren in deze wereld van tuning mechanic is geen probleem doe alles zelf al lange jaren maar is de kennis die me redelijk ontbreekt op gebied van tuning he daarom nog veel lezen ....

Re: Compressiemeting ALH motor.

GeplaatstCOLON Vr Dec 12, 2014 7:10 am
door Ediejo
Kom je ergens niet uit dan kan je het aan Imac, Vdub en sjaak vragen die weten veel op het gebied van tuning.