Noodloop op hoge snelheid

Probleempjes met je MK2 post ze hier.
BUTTON_POST_REPLY
Caddytim
Caddy-Club Enthousiast
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON Ma Okt 29, 2012 8:36 pm

Noodloop op hoge snelheid

Bericht door Caddytim »

Heb laatst even geprobeerd hoe hard de caddy wilde met de nieuwe 16 inch stalen velgen met 195-45-16 winterbanden.
Mooi leeg stuk snelweg gevonden en even wat geprobeerd, motor loop lekker door helaas stopt de pret bij 200 op de teller, vanaf 180 trekt ie nog wel alleen bij 200 is ie op max toerental denk ik en houd hij op. Opzich geen probleem, hard zat In een caddy en zo hard rij je ook weinig tot nooit.
Nu het probleem, na 2 keer 10 seconden op top gereden te hebben gaat hij in de noodloop en valt het vermogen weg.
Als k het contact uitzet en weer aan is de caddy weer normaal.
Iemand een idee wat dit kan zijn en of het kwaad kan?
Gebruikers-avatar
Ediejo
Caddy-Club Owner
BerichtenCOLON 3101
GeregistreerdCOLON Di Mei 15, 2012 5:57 pm

Re: Noodloop op hoge snelheid

Bericht door Ediejo »

Had ik ook met me vorige caddy. daar lag een afn motor in er bij volgas noodloop. Oorzaak ergens gaat er iets niet goed maar waar? Denk dat Thomas/Imac je er iets meer over kan vertellen. Bij me vorige caddy hebben we de oorzaak noooit gevonden die was TL. Maar we dachten aan de mapsensor. wil niet zeggen dat dat het is.
Gebruikers-avatar
Imac
Caddy-Club Techneut
BerichtenCOLON 1071
GeregistreerdCOLON Vr Jun 01, 2012 12:31 am

Re: Noodloop op hoge snelheid

Bericht door Imac »

Kan diverse dingen zijn.

Mijn eerste gedachte is dat je VNT blijft hangen (ga er gemaks halve even van uit dat je een VNT turbo hebt) of je N75 is moe.
Of je turbo leverd te weinig druk.
Wat ook kan is dat je LMM het niet kan bij houden maar lijkt met onwaarschijnlijk.
Laat hem even uitlezen (rijdend loggen is ook niet onverstandig)

Zet je contact niet te vaak af als je 200km/h hebt gereden laat eerst je turbo afkoelen.
200km/h is idd een heel eind einde toeren, je motor leverd in dit toeren gebied onvoldoende vermogen om nog harder te gaan.
Of de motor het fijn vind om in dat toeren gebied te werken is maar de vraag.

Pas je 5e versnelling aan en je hebt een lager toerental bij dezelfde snelheid
Of je nu 200km/h rijdt met 4700tp/m of met 4000tp/m is een groot verschil in belasting van de motor.

Ik zou beginnen met preventief alle vaccuumslangen te vervangen, deze zijn vaak poreus.
Rij met goede brandstof en een goede reiniger voor de turbo. (en dan niet die rommel van wynns)
Vervang je N75 door een van een Golf 4 TDI (stekker aanpassen en hij past) deze is goedkoper dan een originele van een caddy.

Oja hebben je ze al verteld dat die bordjes langs de weg waar de snelheid opstaat niet bij elkaar moet optellen. :naughty:

succes
Caddytim
Caddy-Club Enthousiast
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON Ma Okt 29, 2012 8:36 pm

Re: Noodloop op hoge snelheid

Bericht door Caddytim »

Ik heb een vnt turbo, alh TDI uit 2003. Heb natuurlijk niet de motor uitgezet gelijk na het rijden van de hoge snelheid, eerst een parkeerplek opgezocht en even na laten draaien, stationair.
Heb nog nooit een toevoeging gebruikt, wat raad jij me aan?
Auto heeft nu 199900 km gelopen met nog steeds de eerste turbo.
Vacuüm slangen kan ik eens vervangen en de n75? Is dat handig om preventief te vervangen en zoja welk type van een golf 4 TDI en wat moet er aangepast worden aan de stekker??
Gebruikers-avatar
Imac
Caddy-Club Techneut
BerichtenCOLON 1071
GeregistreerdCOLON Vr Jun 01, 2012 12:31 am

Re: Noodloop op hoge snelheid

Bericht door Imac »

Van de n75 is de stekker vorm anders.
Je moet er een hebben van een golf4 tdi met alh motor.(na 2000)

Kijk ook eens bij turbo onderhoud in tutorials.
Zegt genoeg.

Zal morgen eens kijken of ik het bestelnummer heb van de n75 klep
Caddytim
Caddy-Club Enthousiast
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON Ma Okt 29, 2012 8:36 pm

Re: Noodloop op hoge snelheid

Bericht door Caddytim »

Nog eveneens vraagje aan Thomas, welke vacuüm slangen heb jij gebruikt? Die blauwe staan wel leuk en ik vind ze ook wel op internet maar ik weet niet welke diameters en welke lengte ik nodig heb. De stekker van de nieuwe type n75 kan ik ook niet goed vinden artikelnummer van de n75 is 1J0 906 627 A
Laatst gewijzigd door 1 op Caddytim, in totaal 0 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Imac
Caddy-Club Techneut
BerichtenCOLON 1071
GeregistreerdCOLON Vr Jun 01, 2012 12:31 am

Re: Noodloop op hoge snelheid

Bericht door Imac »

Ik gelooft vaccuumslang 3mm ik heb 5 mtr gekocht bij Autosport company in Waalwijk.
Hebben ook een webwinkel.

N75 klep is de juiste. Moet alleen bij de dealer een 2polige stekker bij bestellen.
Caddy is vierkant golf half rond.
BUTTON_POST_REPLY