Koelvloeistof verlies bij getunde motor.

Probleempjes met je MK2 post ze hier.
Gebruikers-avatar
ewcaddymk1
Caddy-Club Fullmember
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON Di Aug 13, 2013 7:18 pm

Re: Koelvloeistof verlies bij getunde motor.

Bericht door ewcaddymk1 »

heb ook zo'n probleempje met mijn cordoba asv gechipt naar 140+ pk's nu bij rustig rijden , tot 80km/h gaat het wel maar zodraik de snelweg op ga is de kvs-pot binnen 10minuten leeg .
heb nu eerst maar eens een dikkere koppaking besteld ga die eerst proberen
de vorige keer was 60.000km geleden en nu alweer lek :headwall: maar ja even op ebay gesneupt en voor 180euro incl. verzenden koppakking , bouten en conti distriset besteld , hoop dat het eind van de week binnen is dan deze ook weer vertouwd de weg op :whistle:
Gebruikers-avatar
Ediejo
Caddy-Club Owner
BerichtenCOLON 3101
GeregistreerdCOLON Di Mei 15, 2012 5:57 pm

Re: Koelvloeistof verlies bij getunde motor.

Bericht door Ediejo »

Als dat het is. kan ook een scheurtje in de kop zijn. :wink:
Gebruikers-avatar
Imac
Caddy-Club Techneut
BerichtenCOLON 1071
GeregistreerdCOLON Vr Jun 01, 2012 12:31 am

Re: Koelvloeistof verlies bij getunde motor.

Bericht door Imac »

ewcaddymk1 schreefCOLONheb ook zo'n probleempje met mijn cordoba asv gechipt naar 140+ pk's nu bij rustig rijden , tot 80km/h gaat het wel maar zodraik de snelweg op ga is de kvs-pot binnen 10minuten leeg .
heb nu eerst maar eens een dikkere koppaking besteld ga die eerst proberen
de vorige keer was 60.000km geleden en nu alweer lek :headwall: maar ja even op ebay gesneupt en voor 180euro incl. verzenden koppakking , bouten en conti distriset besteld , hoop dat het eind van de week binnen is dan deze ook weer vertouwd de weg op :whistle:
En waar blijft die KV?
Verbruik of gooit ie hem eruit?

Laat je cilinderkop afpersen/vlakken.
Gebruikers-avatar
Vdub
Caddy-Club Admin
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON Zo Feb 03, 2013 10:03 pm

Re: Koelvloeistof verlies bij getunde motor.

Bericht door Vdub »

Ik wil nog ff een nieuwe KVS-dop proberen maar ik denk ook dat bij mij de kop er ff af moet..
Groeten,
Matthijs
Gebruikers-avatar
Imac
Caddy-Club Techneut
BerichtenCOLON 1071
GeregistreerdCOLON Vr Jun 01, 2012 12:31 am

Re: Koelvloeistof verlies bij getunde motor.

Bericht door Imac »

Vdub schreefCOLONIk wil nog ff een nieuwe KVS-dop proberen maar ik denk ook dat bij mij de kop er ff af moet..
Het is niet te hopen voor je.

Een geruststelling je bent niet de enige, heb er inmiddels alweer eentje afgeleverd met studs.

Blijf je met een 10mm pomp rijden of kies je ook voor 11mm?
Gebruikers-avatar
Vdub
Caddy-Club Admin
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON Zo Feb 03, 2013 10:03 pm

Re: Koelvloeistof verlies bij getunde motor.

Bericht door Vdub »

de kop er ff afhalen is niet zon werk, volgens mij is het geen koppakking, ik denk nog ergens een luchtbel van dat laatst de radiator los geweest is.

Ik ga met 11mm rijden, heb zitten twijfelen over 12mm alleen mn oude pomp(en motor) was al verkocht.

Ik ga e.d.d. nog wel ff een compressietest doen, eerst ff een wiellager LV vervangen, die van de VR6-ombouw had zn langste tijd gehad.
Groeten,
Matthijs
Gebruikers-avatar
ewcaddymk1
Caddy-Club Fullmember
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON Di Aug 13, 2013 7:18 pm

Re: Koelvloeistof verlies bij getunde motor.

Bericht door ewcaddymk1 »

Imac schreefCOLON
ewcaddymk1 schreefCOLONheb ook zo'n probleempje met mijn cordoba asv gechipt naar 140+ pk's nu bij rustig rijden , tot 80km/h gaat het wel maar zodraik de snelweg op ga is de kvs-pot binnen 10minuten leeg .
heb nu eerst maar eens een dikkere koppaking besteld ga die eerst proberen
de vorige keer was 60.000km geleden en nu alweer lek :headwall: maar ja even op ebay gesneupt en voor 180euro incl. verzenden koppakking , bouten en conti distriset besteld , hoop dat het eind van de week binnen is dan deze ook weer vertouwd de weg op :whistle:
En waar blijft die KV?
Verbruik of gooit ie hem eruit?

Laat je cilinderkop afpersen/vlakken.
die gooit ie der uit bij de pot , dus druk te hoog . ik heb een doek achter het kapje bij de pot bij rustig rijden gebeurt er niet veel . maar als ik even een aantal kilomters doordruk op de snel weg dan is ie behoorlijk nat

ik krijg deze week het spul binnen, dus in weekeind de kop er maar eens af trekken. als ik dan weer 60.000kms verder kan vind ik het best , ik heb nu wel een iets dikkere genomen dus ben benieuwd hoe dat gaat
Gebruikers-avatar
ewcaddymk1
Caddy-Club Fullmember
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON Di Aug 13, 2013 7:18 pm

Re: Koelvloeistof verlies bij getunde motor.

Bericht door ewcaddymk1 »

afgelopen weekend de koppakking vervangen, leuk klusje voor op een zaterdag :thumbs: dit keer de gaten kopbouten wel even goed schoon gemaakt .
op moment draaien was nu geen enkel probleem( 1,5 meter buis) :lol:
nu eindelijk weer een mooi straaltje in de pot in plaats van wat gesputter met veel lucht bellen.
van de week nog even een nieuwe dop op de pot want vertrouw de oude overdruk klep niet meer zo ...reden omdat deze nu al zovaak open is geknalt kan het zijn dat de kracht een beetje uit de veer is :headwall:

zou het verstandig zijn om na 1000km de kopbouten nog een knikje na te geven ???????? dit omdat ze dat bij de oude diesels wel advieseren of zeggen jullie ....;absoluut niet doen
Gebruikers-avatar
Vdub
Caddy-Club Admin
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON Zo Feb 03, 2013 10:03 pm

Re: Koelvloeistof verlies bij getunde motor.

Bericht door Vdub »

heb je de kop wel laten vlakken dan?
Groeten,
Matthijs
Gebruikers-avatar
ewcaddymk1
Caddy-Club Fullmember
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON Di Aug 13, 2013 7:18 pm

Re: Koelvloeistof verlies bij getunde motor.

Bericht door ewcaddymk1 »

nee is nooit te heet geweest en wel gecontroleerd, het schijnt wel dat de onderblokken van de latere asv blokken niet vlak zijn
maar dat gaat me te gek om het onderblok ook te doen , ik ziewel hoe lang hij het uit houd
Gebruikers-avatar
ewcaddymk1
Caddy-Club Fullmember
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON Di Aug 13, 2013 7:18 pm

Re: Koelvloeistof verlies bij getunde motor.

Bericht door ewcaddymk1 »

dit weekeind even naar dusseldorf geweest en opde terug weg via de a31 botrop naar emmen de seat even lekker laten werken om te testen hoe het met de koppakking gesteld is .
over een afstand van 120 km mooi 180 op de cruise gereden , gecontroleerd of er ook nog een lek was (had even een witte doek tussen het kapje en de pot gedrukt) maar geen eene drup en de slangen niet hard dus alles weer goedgekeurd :dance:
Gebruikers-avatar
Ediejo
Caddy-Club Owner
BerichtenCOLON 3101
GeregistreerdCOLON Di Mei 15, 2012 5:57 pm

Re: Koelvloeistof verlies bij getunde motor.

Bericht door Ediejo »

Dat is mooi. Zal die lekker vinden. 180 is hier levens gevaarlijk met de mounties :madwout:
Gebruikers-avatar
ewcaddymk1
Caddy-Club Fullmember
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON Di Aug 13, 2013 7:18 pm

Re: Koelvloeistof verlies bij getunde motor.

Bericht door ewcaddymk1 »

Ediejo schreefCOLONDat is mooi. Zal die lekker vinden. 180 is hier levens gevaarlijk met de mounties :madwout:
daarom daar maar even gedaan :dance: nou is die van mij geschat op rond de 140 pk maar man wat loopt dat lekker tussen de 110 en 180km/h in z'n 5 :dance:
Gebruikers-avatar
Imac
Caddy-Club Techneut
BerichtenCOLON 1071
GeregistreerdCOLON Vr Jun 01, 2012 12:31 am

Re: Koelvloeistof verlies bij getunde motor.

Bericht door Imac »

ewcaddymk1 schreefCOLONdaarom daar maar even gedaan :dance: nou is die van mij geschat op rond de 140 pk maar man wat loopt dat lekker tussen de 110 en 180km/h in z'n 5 :dance:
:mrgreen:
Kun je nagaan als je 80 knollen meer hebt. :whistle:

Mooi dat je probleem weer opgelost is.
1.6tdicaddy1984
Caddy-Club Enthousiast
BerichtenCOLON 128
GeregistreerdCOLON Ma Sep 09, 2013 9:01 pm

Re: Koelvloeistof verlies bij getunde motor.

Bericht door 1.6tdicaddy1984 »

Fijn dat alles weer op rolletjes loopt en dat dat zo blijft aankomende 100.000 :wink:
Gebruikers-avatar
ewcaddymk1
Caddy-Club Fullmember
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON Di Aug 13, 2013 7:18 pm

Re: Koelvloeistof verlies bij getunde motor.

Bericht door ewcaddymk1 »

en ander weer een zaterdag sleutelen toch........houd je bezig :think:
BUTTON_POST_REPLY