Op verzoek van een van onze leden.
Hoe de remtrommel te demonteren als deze vast zit door bv: los zittende voering of overmatige slijtage.
1: demonteer achterwielen
2: demonteer de afdichtdop (met behulp van een schroevendraaier, beitel of waterpomptang)
3: verwijder de splitpen (gebruik bij montage altijd een nieuwe)
4: verwijder borging
5: draai moer los (deze zit redelijk los dat hoort zo)
6: verwijder revet
7: verwijder voorste/buitenste lager (let op!!!! houdt deze schoon als je deze niet vervangt)
8: verwijder trommel (deze zou er zo af moeten kunnen schuiven)
Mocht de trommel er niet vanaf komen of vast zitten, stel dat de remvoering helemaal terug.
Dit doe je door de stelpin door een wielboutgat heen terug omhoog te duwen.
Nummer 16 op de bovenstaande tekening.
Op de onderstaande tekening zie je hem links zitten.
Montage gaat in omgekeerde volgorde.
Het afstellen van de achterste wiellager gaat als volgt.
Monteer het geheel weer terug op de splitpen borging en dop na.
Draai de moer handvast.
Zet hier een steekring-sleutel op, zet deze op 5over12. (rechts schuin naar boven)
Laat de sleutel op eigenkracht naar beneden draaien.
Monteer wiel en controleer de spelling op het wiellager.
Houdt het wiel onder en boven vast en beweeg het op en neer.
Er moet dan een voelbare speling opzitten van 1a2mm
Is dit niet het gelag stel dit dan bij en controleer opnieuw.
Als de spelling goed is monteer dan de borging, splitpen en dop terug.
VERGEET NIET DE REMMEN OP TE POMP VOOR JE GAAT RIJDEN.
Rempedaal half intrappen en 10x handrem erop trekken.
Maak hierna een proefrit en laat alles rustig inremmen.
Hier nog een foto van de montage volgorde.
TROMMELREMMEN CADDY -mj2000
- Imac
- Caddy-Club Techneut
- BerichtenCOLON 1071
- GeregistreerdCOLON Vr Jun 01, 2012 12:31 am