Inrijden is iets van vroeg (zeggen ze) en niet meer nodig.
Nu ben ik het daar niet helemaal mee eens.
Ik zou de eerste 2000/2500 km langdurige hoge belasting voorkomen.
Regelmatig als de motor goed op temperatuur is vlot optrekken, maar NIET boven de 3000 toeren.
Laat de motor altijd minimaal 1 min nadraaien.
Een turbo draait zomaar 150000 toeren en moet dus even tot rust komen en afkoelen.
Controleer de eerste 5000km met grote regelmaat je olie.
Af fabriek mag een motor namelijk 1 liter per 1000km verbruiken.
Dit klink erg veel maar geloof me ze rijden rond die het doen.
Het stijgen van je oliepeil duid op een lekkage in de tandempomp.
Hierdoor krijgt de motor minder smerig met alle gevolgen vandien.
Blijf weg bij de onbemande pomp.
Deze gebruiken meer dan 10% biodiesel, dit veroorzaakt diverse problemen.
Zoals verstopte filters en vervuilde verstuivers.
En nellere vervuiling van olie.
Ik heb ze al gezien met algengroei in de tank na 15000km.
Is echt smerig, en kost erg veel om alles weer goed te reinigen.
Rij regelmatig een keer met Forte advanced feul conditioner om het brandstofsysteem schoon te houden.
En gebruik daarbij Forte DPF cleaner, deze houdt de varialbele turbo schoon en je roetfilter gaat veel langer mee.
LET OP!! Er zijn vele soorten toevoeging te krijgen, 90% werkt slecht.
Dit komt omdat het een commercieel product is, wil je meer info kijk dan even op de site van Forte.
www.forte-nwe.nl
En het belangrijkste.
Veel plezier met de TDI.