Upgrade Uitlaatkleppen.

Informatie over de TDI motor. Bestemd voor de 1e en 2e generatie TDI motoren
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ediejo
Caddy-Club Owner
BerichtenCOLON 3101
GeregistreerdCOLON Di Mei 15, 2012 5:57 pm

Upgrade Uitlaatkleppen.

Bericht door Ediejo »

Upgrade Uitlaatkleppen.

Volvo 2.0lt 5 cil 10v bezine motor.
Die kleppen terug draaien tot 1,5 mm groter dan OEM.
Let op dat je de kleppen wat dieper in de kop legt tot de orginele hoogte ten op zichte van de inlaatklep er naast of leg er een lash cap van 1mm op.(maten zijn natuurlijk niet van zelf sprekend)
Bewerk vervolgens het uitlaatkanaal en houd rekening met de vorm van het uitlaatspruitstuk op de kop.
Let ook op de lengte van de nieuwe klepgeleiders ;)

Een afn motor heeft ook 7mm klepstelen ten opzichte van b.v een 1z met 8mm klepstelen.
Dunner is beter voor de max VE (vulingsgraad).

Een afn of g60 motor hebben dubbele klepveren.
Een 1z en vast ook andere enkelen.
Met dubbele klepveren kun je beter hogere toerentallen draaien omdat de kleppen minder snel zweven.

Een opvoerpompje voor de brandstof is wenselijk bij extreme setup's.
Een pompje die niet meer als een paar tiende druk levert maar wel een hoge opbrengst heeft.
Dit helpt je vp op hogere toerentallen.

Toevoeging klepstelen .
De eerste 1Z hadden 8 mm klepstelen .
De latere ook 7 mm

Grotere kleppen zijn er ook met onbewerkte (te lange) stelen
Deze kun je op maat maken , juiste lengte steel , en de klepspie groeven er indraaien
Deze zijn er in allerlei klepschotel maten en klepsteel diktes
Tot natrium gevulde klepstelen aan toe voor uitlaatkleppen , voor beter koeling van de uitlaatklep .

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Deze info is afkomstig van:
http://tdi-info.jouwweb.nl/
Geplaatst met toestemming van Fastmarc en TDImaniac
BUTTON_POST_REPLY