Compressiemeting ALH motor.

Probleempjes met je MK2 post ze hier.
BUTTON_POST_REPLY
andolou
Caddy-Club Enthousiast
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON Zo Jul 13, 2014 9:06 pm

Compressiemeting ALH motor.

Bericht door andolou »

Hier een raar vraagje heb vandaag compressie willen meten van mijn caddy turbo is gaar denk ik raar geluid bij bepaalde toerentallen ...soort gejierp ...
Na nader onderzoek lichte speling turbo en N75 stuk hoelang weet ik niet had nu en dan noodloop .
Dus N75 vernieuwd door nieuwre type en ook alle vacumdarm ook vernieuwd .
Wilde graag weten in elke staat de motor is om een andere turbo te kopen liever iets groter natuurlijk.
Van Cilinder 1 en 2 hebben we geen compressie kunnen meten de compressiemeter kon niet vastgehouden worden in het verstuiverzitting vloog er iedere keer weer uit ....
Cilinder 3 en 4 konden we wel meten resultaat 27 en 25.5 bar wordt normaal gemeten via gloeikaars maar hadden de juiste pen niet nogthans 6 verschilllende op voorraad maar niet de juiste .
Garage zegt dat dit normaal met losse hand kan gemeten worden alleen iets meer verschil als resultaat .
Garage vindt het wel raar dat 1 en 2 de cilinder niet te meten zijn moet normaal gaan zeggen ze ,ze denken aan een probleem met de kleppen ......
Hebben wel nog een interne reiniging gedaan met product om het aangekoekt vuil op te lossen wel beetje geduld heeft wel een uurtje of 2 geduurd :(
Heeft nu de juiste stift besteld om nog eens een meting te doen maar denkt dat er een probleem zal zijn met de kop .
Dus vraagje aan de kenners hier wat jullie ervan denken he .
andolou
Caddy-Club Enthousiast
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON Zo Jul 13, 2014 9:06 pm

Re: Compressiemeting ALH motor.

Bericht door andolou »

Is ondertussen gemeten geweest met juiste verstuiverstift en motor blok is nog in hele goede staat compressie is tussen 33 en 34 bar en dit met 250000km op de teller ....
We kunnen dus veder gaan met de ombouw naar meer koppel en pk's :wink:
Gebruikers-avatar
Ediejo
Caddy-Club Owner
BerichtenCOLON 3101
GeregistreerdCOLON Di Mei 15, 2012 5:57 pm

Re: Compressiemeting ALH motor.

Bericht door Ediejo »

Turbo kan gaar zijn. Zoals je zelf al zegt. Compressie is goed. Maar hou er rekening mee dat je wat aan je kopbouten moet gaan doen als je meer dan 200 pk eruit wil gaan halen. Boven de 204 Pk werd bij mij de kop gelift.
andolou
Caddy-Club Enthousiast
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON Zo Jul 13, 2014 9:06 pm

Re: Compressiemeting ALH motor.

Bericht door andolou »

Ed zowiezo gaat er een nieuw pakking tussen dus ook andere kopbouten he ,ja turbo begint serieus van zich te laten horen ...
Heb al een andere liggen maar denk dat ik hem eerst zal laten reviseren wel met een hot forged aciale 360° lager erin die hebben betere koeling .
Andere pomp ligt hier ook al op de schap 11MM plunjer origineel ..,ander inlaatraject ,we zijn er nog niet hoor
We zijn op weg ,denk niet dat ik veel verder zal gaan dan die 200 gelijk je zegt ed wil gewoon veel NW .
Gebruikers-avatar
ewcaddymk1
Caddy-Club Fullmember
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON Di Aug 13, 2013 7:18 pm

Re: Compressiemeting ALH motor.

Bericht door ewcaddymk1 »

neem dan a.u.b. geen gewone kopbouten maar kijk eerst eens naar de specs. van Ed :whistle:
andolou
Caddy-Club Enthousiast
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON Zo Jul 13, 2014 9:06 pm

Re: Compressiemeting ALH motor.

Bericht door andolou »

Nee hoor zullen ingekorte ARL worden of ARP bouten :wink: ,moet nog veel leren in deze wereld van tuning mechanic is geen probleem doe alles zelf al lange jaren maar is de kennis die me redelijk ontbreekt op gebied van tuning he daarom nog veel lezen ....
Gebruikers-avatar
Ediejo
Caddy-Club Owner
BerichtenCOLON 3101
GeregistreerdCOLON Di Mei 15, 2012 5:57 pm

Re: Compressiemeting ALH motor.

Bericht door Ediejo »

Kom je ergens niet uit dan kan je het aan Imac, Vdub en sjaak vragen die weten veel op het gebied van tuning.
BUTTON_POST_REPLY