Caddy II 1.9Sdi 2001

Probleempjes met je MK2 post ze hier.
BUTTON_POST_REPLY
Yentl
Caddy-Club Newbie
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON Vr Dec 07, 2018 11:08 am

Caddy II 1.9Sdi 2001

Bericht door Yentl »

Ik dan ook maar gelijk even met de deur in huis vallen.

Ik heb sinds een maand of 2 een cruise control laten activeren bij vagtechniek Nuenen.
Heeft 2 keer gewerkt daarna uitgevallen (ik ben er inmiddels achter dat dat waarschijnlijk ligt aan de blauwe ecu remschakelaar, doorgemeten is kapot).

De stekkers van de ecu losgetrokken ecu en beugel verwijderd. Ecu opengemaakt en te drogen gelegd. Ondertussen de casing (alu) en de beugel (ijzer) opgeknapt en de eerste opnieuw dichtgemaakt met kit (niet zo overdreven veel als de eerdere keer), wel beter en dubbel. Aangesloten werkt. Losgetrokken om de beugel terug te kunnen plaatsen, wederom stekkers erop weer misère.

Ik heb helemaal geen respons op het e-gaspedaal en direct na starten trekt de motor zichzelf richting de 13 a 1400 toeren. Inmiddels via dit forum gevonden dat het ook wel eens aan relais 109 kan liggen, die gewisseld met een originele vag uit de witte caddy. Helaas probleem blijft. Cruise control losgetrokken probleem blijft. Slangetje van de egr losgetrokken, probleem blijft. Ik weet niet waar de lmm zit en hoe ik die door zou kunnen meten ❓

Ik begin ondertussen ten einde raad te raken met het hok. Iemand nog ideeën ❓
Yentl
Caddy-Club Newbie
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON Vr Dec 07, 2018 11:08 am

Caddy II 1.9Sdi 2001

Bericht door Yentl »

Inmiddels een klap wijzer.

Een slecht contact/draadbreuk in de brede ecu stekker ❗
Gebruikers-avatar
turbogrunnen
Caddy-Club Enthousiast
BerichtenCOLON 132
GeregistreerdCOLON Di Jul 01, 2014 7:25 pm

Re: Caddy II 1.9Sdi 2001

Bericht door turbogrunnen »

Mooi dat je het gevonden hebt kan soms een aardige zoektocht zijn om zulke dingen te achterhalen.
ik heb zelf ook cruisecontrole ingebouwd zou ook gek worden zonder :P.
Yentl
Caddy-Club Newbie
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON Vr Dec 07, 2018 11:08 am

Caddy II 1.9Sdi 2001

Bericht door Yentl »

Inmiddels glansrijk zonder opmerkingen nieuwe apk met een groot compliment voor de viergastest, met vlag en wimpel geslaagd zou ik zo zeggen
Gebruikers-avatar
turbogrunnen
Caddy-Club Enthousiast
BerichtenCOLON 132
GeregistreerdCOLON Di Jul 01, 2014 7:25 pm

Re: Caddy II 1.9Sdi 2001

Bericht door turbogrunnen »

Kijk dat is mooi.
Maar bedoel je niet roet meting?
BUTTON_POST_REPLY