Hoe kan je t beste een nieuwe Caddy 2.0 TDI DSG inrijden?

Hulp of advies nodig met je caddy mk3 vraag het hier.
BUTTON_POST_REPLY
quickierik
Caddy-Club Newbie
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON Za Okt 20, 2012 5:19 pm

Hoe kan je t beste een nieuwe Caddy 2.0 TDI DSG inrijden?

Bericht door quickierik »

Beste Caddy freaks,

Ik zat me eigelijk af te vragen. :think: Hoe kan je t beste je(me) nieuwe Caddy inrijden?
Gaat om een 2.0 TDI DSG.. Wil hem niet te slom hebben,maar ook niet dat tie Oile/Diesel gaat zuipen..
En moet ik tot de 1000km of zelf tot de 1500 a 2000km rustig aan doen?


Gr Rik
blackpainter
Caddy-Club Newbie
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON Vr Nov 16, 2012 8:48 pm

Re: Hoe kan je t beste een nieuwe Caddy 2.0 TDI DSG inrijden

Bericht door blackpainter »

Hoi zag je bericht,

:wink:
Heb de mijne in 2010 nieuw gekocht een blue motion met roetfilter en zuinig enzo.
Mijn zwager werkt bij de vw dealer als chefmonteur.
Van hem begreep ik dat warm rijden erg belangrijk is maar dat spreekt redelijk vanzelf.
Heb de mijne na een jaar gechipt, van 105 PK 77kw naar145 pk.
Nooit problemen mee gehad.
Maar je moet het ook treffen natuurlijk.

Komt leuk van zijn plek en heeft eigenlijk nooit een olie beurt nodig.

gr Bl@ckp@inter
Bl@ckp@inter
Gebruikers-avatar
Imac
Caddy-Club Techneut
BerichtenCOLON 1071
GeregistreerdCOLON Vr Jun 01, 2012 12:31 am

Re: Hoe kan je t beste een nieuwe Caddy 2.0 TDI DSG inrijden

Bericht door Imac »

Inrijden is iets van vroeg (zeggen ze) en niet meer nodig.
Nu ben ik het daar niet helemaal mee eens.

Ik zou de eerste 2000/2500 km langdurige hoge belasting voorkomen.
Regelmatig als de motor goed op temperatuur is vlot optrekken, maar NIET boven de 3000 toeren.

Laat de motor altijd minimaal 1 min nadraaien.
Een turbo draait zomaar 150000 toeren en moet dus even tot rust komen en afkoelen.

Controleer de eerste 5000km met grote regelmaat je olie.
Af fabriek mag een motor namelijk 1 liter per 1000km verbruiken.
Dit klink erg veel maar geloof me ze rijden rond die het doen.

Het stijgen van je oliepeil duid op een lekkage in de tandempomp.
Hierdoor krijgt de motor minder smerig met alle gevolgen vandien.

Blijf weg bij de onbemande pomp.
Deze gebruiken meer dan 10% biodiesel, dit veroorzaakt diverse problemen.
Zoals verstopte filters en vervuilde verstuivers.
En nellere vervuiling van olie.
Ik heb ze al gezien met algengroei in de tank na 15000km.
Is echt smerig, en kost erg veel om alles weer goed te reinigen.

Rij regelmatig een keer met Forte advanced feul conditioner om het brandstofsysteem schoon te houden.
En gebruik daarbij Forte DPF cleaner, deze houdt de varialbele turbo schoon en je roetfilter gaat veel langer mee.
LET OP!! Er zijn vele soorten toevoeging te krijgen, 90% werkt slecht.
Dit komt omdat het een commercieel product is, wil je meer info kijk dan even op de site van Forte.
www.forte-nwe.nl

En het belangrijkste.
Veel plezier met de TDI.
Gebruikers-avatar
Ediejo
Caddy-Club Owner
BerichtenCOLON 3101
GeregistreerdCOLON Di Mei 15, 2012 5:57 pm

Re: Hoe kan je t beste een nieuwe Caddy 2.0 TDI DSG inrijden

Bericht door Ediejo »

Offtopic
Nico vd Water van forte kan ik persoonlijk. Goeie gast heeft zelf een hele dik golf 1 en nog wat vag spul.
Ga hem een mail sturen. Thanks voor de tip. :dance:
Gebruikers-avatar
Imac
Caddy-Club Techneut
BerichtenCOLON 1071
GeregistreerdCOLON Vr Jun 01, 2012 12:31 am

Re: Hoe kan je t beste een nieuwe Caddy 2.0 TDI DSG inrijden

Bericht door Imac »

Ediejo schreefCOLONOfftopic
Nico vd Water van forte kan ik persoonlijk. Goeie gast heeft zelf een hele dik golf 1 en nog wat vag spul.
Ga hem een mail sturen. Thanks voor de tip. :dance:
Ik heb het standaard staan.
Gebruik het dagelijks en wekelijks in mijn eigen caddy :wink:
Gebruikers-avatar
Vdub
Caddy-Club Admin
BerichtenCOLON 494
GeregistreerdCOLON Zo Feb 03, 2013 10:03 pm

Re: Hoe kan je t beste een nieuwe Caddy 2.0 TDI DSG inrijden

Bericht door Vdub »

Interval terugzetten naar max 15000km, DPF zo snel mogelijk vervangen door een losse buis en weg laten schrijven samen met de EGR.
Groeten,
Matthijs
c(t)addy 2k
Caddy-Club Fullmember
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON Do Jan 10, 2013 10:21 pm

Re: Hoe kan je t beste een nieuwe Caddy 2.0 TDI DSG inrijden

Bericht door c(t)addy 2k »

Imac schreefCOLONInrijden is iets van vroeg (zeggen ze) en niet meer nodig.
Nu ben ik het daar niet helemaal mee eens.

Ik zou de eerste 2000/2500 km langdurige hoge belasting voorkomen.
Regelmatig als de motor goed op temperatuur is vlot optrekken, maar NIET boven de 3000 toeren.

Laat de motor altijd minimaal 1 min nadraaien.
Een turbo draait zomaar 150000 toeren en moet dus even tot rust komen en afkoelen.

Controleer de eerste 5000km met grote regelmaat je olie.
Af fabriek mag een motor namelijk 1 liter per 1000km verbruiken.
Dit klink erg veel maar geloof me ze rijden rond die het doen.

Het stijgen van je oliepeil duid op een lekkage in de tandempomp.
Hierdoor krijgt de motor minder smerig met alle gevolgen vandien.

Blijf weg bij de onbemande pomp.
Deze gebruiken meer dan 10% biodiesel, dit veroorzaakt diverse problemen.
Zoals verstopte filters en vervuilde verstuivers.
En nellere vervuiling van olie.
Ik heb ze al gezien met algengroei in de tank na 15000km.
Is echt smerig, en kost erg veel om alles weer goed te reinigen.

Rij regelmatig een keer met Forte advanced feul conditioner om het brandstofsysteem schoon te houden.
En gebruik daarbij Forte DPF cleaner, deze houdt de varialbele turbo schoon en je roetfilter gaat veel langer mee.
LET OP!! Er zijn vele soorten toevoeging te krijgen, 90% werkt slecht.
Dit komt omdat het een commercieel product is, wil je meer info kijk dan even op de site van Forte.
http://www.forte-nwe.nl

En het belangrijkste.
Veel plezier met de TDI.

Ik lees hier boven me blijf bij onbemande pompen weg, is dit echt zo erg?
ik tank zelf namelijk al jaren lang bij de onbetaalde pomp van shell, of doel je op de klijnere op zig zelfstaande pompen?

Mvg
Gebruikers-avatar
Imac
Caddy-Club Techneut
BerichtenCOLON 1071
GeregistreerdCOLON Vr Jun 01, 2012 12:31 am

Re: Hoe kan je t beste een nieuwe Caddy 2.0 TDI DSG inrijden

Bericht door Imac »

De witte pomp zeg maar.
Maar eigenlijk allemaal.

Het verschil in prijs zit hem niet alleen in wel of geen overhead kosten.
Ook kwaliteit van de brandstof en installatie spelen een rol
Gebruikers-avatar
Imac
Caddy-Club Techneut
BerichtenCOLON 1071
GeregistreerdCOLON Vr Jun 01, 2012 12:31 am

Re: Hoe kan je t beste een nieuwe Caddy 2.0 TDI DSG inrijden

Bericht door Imac »

Vdub schreefCOLONInterval terugzetten naar max 15000km, DPF zo snel mogelijk vervangen door een losse buis en weg laten schrijven samen met de EGR.

Heeft niets met inrijden te maken.
Neemt niet weg dat ik het er volledig mee eens ben.

Longlife interval en het nieuwe rijden zijn slecht voor je motor en portemonnee.
Maar dat wordt een lange discussie denk ik, iedereen denk er anders over.
Vaak met de portemonnee in het achterhoofd.
Mensen moeten vaak eerst een dikke rekening krijgen voor ze het geloven.

Mijn caddy staat weer in de agenda voor maandag, nieuwe olie en filter zit er alweer 9000km in dus eruit.
Gebruikers-avatar
Ediejo
Caddy-Club Owner
BerichtenCOLON 3101
GeregistreerdCOLON Di Mei 15, 2012 5:57 pm

Re: Hoe kan je t beste een nieuwe Caddy 2.0 TDI DSG inrijden

Bericht door Ediejo »

Imac schreefCOLON
Vdub schreefCOLONInterval terugzetten naar max 15000km, DPF zo snel mogelijk vervangen door een losse buis en weg laten schrijven samen met de EGR.
Mijn caddy staat weer in de agenda voor maandag, nieuwe olie en filter zit er alweer 9000km in dus eruit.
Die van mij schiet ook op. Net door de 6000Km na het vervangen van de motor. En aangezien ik in April richting de Wörthersee ga. Zal het voor die tijd ook vervangen zijn.
c(t)addy 2k
Caddy-Club Fullmember
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON Do Jan 10, 2013 10:21 pm

Re: Hoe kan je t beste een nieuwe Caddy 2.0 TDI DSG inrijden

Bericht door c(t)addy 2k »

En wat raden jullie mij aan kwa kilometers en het vervangen van me olie, op een 1.9 tdi ge,chipt bij jd naar 150 pk
En dus beter niet meer bij de onbemande pomp tanken wat ik er van begrijp ondanks dat er Shell of bp op het bort staat.

Forte advanced feul conditioner om het brandstofsysteem schoon te houden.
En gebruik daarbij Forte DPF cleaner, deze houdt de varialbele turbo schoon en je roetfilter gaat veel langer mee.
En waar kan ik deze producten het best aanschaffen en hoe vaak moet ik dit als toevoeging gebruiken?
Gebruikers-avatar
sjaak-lunteren
Caddy-Club Techneut
BerichtenCOLON 465
GeregistreerdCOLON Za Aug 04, 2012 8:33 am

Re: Hoe kan je t beste een nieuwe Caddy 2.0 TDI DSG inrijden

Bericht door sjaak-lunteren »

idd ik heb ook erg goede ervaring met dit merk

ik heb bij vw en porsche gewerkt. en daar gebruiken we het ook.

zeer goede ervaring mee

mvg sjaak
Gebruikers-avatar
Imac
Caddy-Club Techneut
BerichtenCOLON 1071
GeregistreerdCOLON Vr Jun 01, 2012 12:31 am

Re: Hoe kan je t beste een nieuwe Caddy 2.0 TDI DSG inrijden

Bericht door Imac »

Forté is een professioneel product.
Dit wil zeggen dat Forté er voor gekozen heeft om dit alleen aan de eind verbruiker te leveren.
In dit geval de garagehouder.
Ze hebben commerciële verkoop verboden en het mag niet via internet verkocht worden.

Ze hebben hiervoor gekozen om te voorkomen dat een leek deze spullen verkeerd gebruikt.
Je kunt namelijk bij sommige producten bij verkeerd gebruik meer kapot maken dan goed.
Ik kom het nogal eens tegen dat er een beunhaas de spullen verkeerd gebruikt met alle gevolgen van dien.

Dit kom eigenlijk doordat een automonteur van nature eigenwijs is. (Ik dus ook)
En dus de instucties naast zich neer legt.
Ik heb er nu zo'n 8 jaar ervaring mee en diverse cursus avonden van mee gekregen.
Als je weet hoe je het moet gebruiken is het wonder spul.
Maar als er echt iets kapot is, tja het repareert niks dus dan zul je toch moeten sleutelen.

Wil je het aanschaffen dan zul je opzoek moeten gaan naar een garage of dealer die het op voorraad heeft en wilt verkopen.
Of even op de koffie komen. :wink:

Over de prijs kan ik kort zijn.
Forté hanteert een netto prijs aan de garagehouder en heeft geen consumentenprijs.
Ze geven wel een advies verkoopprijs mee, maar wat de garagehouder daar mee doet moet deze zelf weten.
Maar houdt er rekening mee Forté is niet goedkoop, vergelijk het dan ook niet met Wynn's maar dat spreekt voorzich.

Mocht je meer info willen over deze producten kijk dan even op de site van forté op stuur even een pm.
Ook voor een technisch bulletin van een product kun je een pm sturen.
BUTTON_POST_REPLY